Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Промоутърската дейност в България-нови и
#19
Ти като какъв прецени, че са "ужасни"? Казвай едно "според мен", примерно. Милиони хора си купуват албумите им, така че леко с етикетите. Същите тези ужасни банди издават албуми, които рок медиите по света определят като "ключови" и "много важни". Между другото, когато започвах да слушам Maiden през 1985, батковците, които харесваха Pink Floyd също твърдяха, че Maiden са ужасни. Сега всички ги обичат. Хм... Аз наричам това предразсъдъци и тесногръдие. Ти?
Първо аз Avenged по МТВ не са съм засичал толкова, колкото Металика, второ няма как да казваш, че нещо не върви, когато не е правено изобщо в България. Това е все едно да кажеш, че нещо не е вкусно, без да си го ял. Пак казвам, от позицията си на човек, който комуникира с много читатели, мога спокойно да кажа, че млади хора, които слушат актуална музика има много, само че те нямат на какви концерти да ходят.
И, моля те, не ми обяснявай какво върви и не върви в България, най-малкото в този бизнес съм от 17 години вече. И щом аз, дето не съм първа младост, говоря за новите неща /принципно би трябвало да съм се затворил като кон с капаци, както правят пърпълягите от моето поколение/, значи имам нещо предвид- говоря за социален и културен феномен.

А, да, и стига с това "наваксваме". Какво наваксвате, бе? 20 години наваксвате? А тези след вас кога ще наваксват? През следващите 20 години?

И тук идваме до това, за което Кико ме пита. България е страна без приемственост в каквито и да било отношения, най малко по отношение на музикалната култура. По-рано записвахме касети нелегално /нямаше друг начин/, а сега теглим от нета. В България не можеш да видиш 16-20 годишни фенове, които влизат в музикален магазин и си купуват плочи и дискове- това е обичайната картинка в Холандия, Германия, Англия. Никой не може да ме убеди, че това е, "щото дисковете са много скъпи". Глупости! Льока бира цяла нощ в Лоджа, ама дисковете му са скъпи. И така... Навремето, през соца, музиката пристигаше тук мно-о-о-о-г-о трудно. Някои неща изобщо не пристигаха. Очевидно Purple, Rainbow и Whitesnake са пристигнали "повече" от другите. През кораби най-вече. И така Purple, без да са толкова велики като The Who, стават любимци на БГ рок фена. Във всяка махала има един РичитУ. The Who не пристигат никога в БГ. Ramones не пристигат никога. Никога не пристигат UFO и даже Thin Lizzy не пристигат съвсем. Zeppelin пристигат наполовина, така да се каже. По това време тук концерти няма и това, което пристига се предава от човек на човек. The Beatles няма как да не пристигнат /макар че го правят само с хитовете си/, но Rolling Stones въобще не се случват тук. Отделни хора ги знаят, още по-отделни им се кефят. Между другото, тях също ги дават по МТВ. Е как като е почнало толкова куцо всичко, днес ще е нормално? Няма как.
Хората живеят в дълбока заблуда по отношение на някои неща. Когато имаше концерт на Whitesnake и Leppard в БГ, в радиото се обаждаха разни хора да питат гневно защо Whitesnake ще подгряват на Def Leppard. Хората сериозно не знаеха истината. А тя е проста- Whitesnake почти през цялата си кариера са били приемани като емулация на Led Zeppelin. Никога не са били толкова велики, колкото БГ фенът си мисли. Но понеже тук по онова време не е имало концерти, представите са изкривени от липсата на информация. Leppard от своя страна, макар и очевидно недолюбвани в БГ, имат пет камиона платинени албуми зад гърба си.
Днес тази история продължава. Както казах, познавам много промоутъри. Някои са толкова неграмотни, че не можеш да очакваш да поканят Lamb Of God, защото те просто не знаят кои са тези. Не знаят, защото са замръзнали във времето. Познанията им стигат до Pantera. И не ми казвайте, че няма фенове на Lamb Of God в България, защото ще се смея много силно и продължително. Канят се едни и същи групи по 100 пъти. Друго няма. А, да... и Guano Apes. Странни вкусове има БГ аудиторията. Проблемът е, че няма как да има други, когато така брутално й ги формират. И накрая, в България, този път не заради соца, пак няма да "пристигнат" някои банди, които свирят на световните сцени. Ако пристигнат, то ще е заради Сонисфиър, а не заради някой светнат промоутър.

Foo Fighters, Them Crooked Vultures, Tool, Biffy Clyro, Bullet For My Valentine, Trivium, Mastodon и още много други.

И накрая,за да не остана неразбран, искам да кажа, че нямам нищо против концертите на утвърдените имена и метъл групите като Helloween, които не понасям. Просто не ходя. Но понеже съм гледал мнго банди навън, искам да кажа на тези, които не са, че публиката ни пропуска убийствени неща, и то не само на големите сцени. И на малките също. Няма спор, че легендите са си легенди, обаче рок музиката ще принадлежи на младите. Хората, които са гледали Maiden през 1984 ще потвърдят думите ми. Казвам го с най-добри чувства. Не искам да обидя никой. А сега отивам да се опитам да обясня на племенницата ми защо няма да гледа My Chemical Romance в България. Тя е на 14 и се дели от чалгарите в класа. Helloween не я интересуват. Може би трябва да оставим тези деца да прослушат чалга? Не знам. Вие ми кажете.
[COLOR="DarkRed"]There are more things in heaven and earth, than are dreamt of in your philosophy.
Hamlet, Act I, Scene V[/COLOR]
Reply


Messages In This Thread
Промоутърската дейност в България-нови и - by stiff - 25th December 2010, 10:55

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)