С навлизането на Maiden в 90-те се променя не само техният състав и звук. Най-отчетливо това се усеща в гласа на Bruce. На всички ни е ясно, че в този етап групата предприема нова стъпка в кариерата си. “Fear Of The Dark” обаче е и край на една ера – след турнето към албума, Bruce напуска, за да се съсредоточи върху соловата си кариера, до неговото завръщане в групата през 1999. Това е една заслужена почивка за вокалиста, тъй като всички можем да видим нежеланието, с което пее някои от песните. Той продължава това още от предния албум “No Prayer For The Dying”.
“Fear Of The Dark” e и първият път в кариерата на групата, когато те не ползват илюстрация на Derek Riggs за обложка. „Новото“ Eddie за албума е дело на Melvyn Grant, но всички сме съгласни, че изобщо не е за подценяване и е точно това, което всички очакват. Групата всъщност решава да подходи малко изненадващо и кани различни художници, сред които и Derek Riggs, да направят рисунка за албумa.
“Искахме да пробваме нещо ново с Eddie” – обяснява Steve Harris. “Това не означава, че не искаме и да работим с Derek отново. Просто решихме да подходим по-различно към обложката този път!“
Картината, която Derek предлага, и така и не довършва, представлява подобно на прилеп демонично Eddie с дълъг език и остри нокти, което се е надвесило над леглото на вероятно сънуващата кошмари жертва. Това може би е моментът, когато групата е избрала по-сериозно изглеждащата картина на Melvyn с Eddie като дървесна фигура.
Derek всъщност прави някои доста добри илюстрации за последвалите концертен албум “A Real Live/Dead One” и синглите “Be Quick or Be Dead”, “Fear Of The Dark (Live)” и “Hallowed Be Thy Name (Live)”. По мое мнение, това са едни от последните му добри и оригинални рисунки за групата (като не броим компилацията “Best Of The Beast” и сингъла “Virus”). Най-важното е, че тези картини са направени по класическия начин – с маслени бои. В по-късните години, Derek започва все по рядко да работи с групата, а поради здравословното си състояние рисува единствено дигитално.
Сингълът “Be Quick or be Dead” е дело нa Riggs и ползва класическата формула на Maiden – Eddie напада политик или известна личност (виж Sanctuary). Рисунката изобразява Eddie душащ човек, който загадъчно прилича на Robert Maxwell, собственик на вестник, който по това време се забърква във финансов скандал. Колаж от изрязани вестникарски статии е избран за фон . Всички статии могат да бъдат свързани с грандиозния скандал и корупцията, които са основа и на песента.
Robert Maxwell (1923-1991) е взел огромна сума пари от две свои публични компании, и от пенсионните осигуровки на своите чиновници, в опит да предотврати бизнес империята си от фалит. По времето, когато излиза сингълът, Maxwell е вече мъртъв при мистериозни обстоятелства, тялото му е намерено в морето край Канарските Острови, след като е обявен за изчезнал от собствената му яхта. Причината за смъртта му и до ден днешен е неизвестна, дали е бил убит? Или се е самоубил? Заключителни улики не са намерени.
Въпреки това, той е бил долен бизнесмен, които e символ на финансовата корупция и престъпления, и това може би е причината, поради която Riggs и Maiden решават да сложат негов образ върху обложката на сингъла от А-страна, правещ го доста дискутирано издание.
Друга интересна рисунка от този период е картината на Derek Riggs за концертния сингъл Hallowed Be Thy Name. Тя изобразява Eddie като Дявол, пробол Bruce Dickinson на своя тризъбец и го пече над адските огньове. Това вероятно е шегата на Derek и групата свързани с напускането на Bruce и това не е първият път, когато се случва подобно нещо. В края на 1981 е издадено концертното EP Maiden Japan. Както се подразбира, записите са от концертите на групата в Япония и изобразяват Eddie да държи самурайски меч. Малко след издаването на EP-то, PaulDiAnno е изгонен от групата. По-това време изданието още не е излезнало във Венецуела, където обложката е променена с нова рисунка на Riggs. Там Eddie държи орязаната глава на PaulDiAnno!
Друга интересна картина от този период е дело на Mark Wilkinson, който е работил за групи като Marillion, Fish и Judas Priest. През 1992 с Mark са се свързали мърчандайз компанията Bravado, която искала от него да направи талисман за изданието на фестивала MONSTERS OF ROCK 1992. Iron Maiden са хедлайнери на фестивала и задачата на Mark e била да нарисува крилато същество подобно на Eddie, което да се ползва като плакат и декор на сцената. Няколко години по-късно Iron Maiden ползват илюстрацията за концертното си издание Live At Donigton. Тогава Mark Wilkinson се среща с Rod Smallwood, който е много доволен от илюстрацията и е щастлив, че се среща с художник, който разбира че Eddie не е просто череп! Тази среща всъщност предоставя възможността на Mark да работи отново с Maiden върху редица рисунки в по-късните години. Той е автор на обложката за "The Book Of Souls", както и синглите “The Wickerman” и “Out Of The Silent Planet", също така на компилацията “Best Of The B-sides” и на металната кутия “Eddie’s Archives”
Можете да прочетете интервю с Mark Wilkinson тук!