14 Октомври 1985
Сингли:
Running Free (Live), Run To The Hills (Live)
1. Intro: Churchill's Speech (Churchill)
2. Aces High (Harris)
3. 2 Minutes to Midnight (Smith, Dickinson)
4. The Trooper (Harris)
5. Revelations (Dickinson)
6. Flight Of Icarus (Smith, Dickinson)
7. Rime Of The Ancient Mariner (Harris)
8. Powerslave (Dickinson)
9. The Number Of The Beast (Harris)
10. Hallowed Be Thy Name (Harris)
11. Iron Maiden (Harris)
12. Run To The Hills (Harris)
13. Running Free (Harris, Di'Anno)
CD 2
1. Wrathchild (Harris)
2. 22, Acacia Avenue (Harris, Smith)
3. Children Of The Damned (Harris)
4. Die With Your Boots On (Smith, Dickinson, Harris)
5. Phantom Of The Opera (Harris)
Всички песни от CD1 са записани в Long Beach Arena през 1985. Всички песни от CD2 са записани наживо в Hammersmith Odeon през 1984. Всички песни са миксирани от Martin Birch.
Изданието от 1995 излиза с бонус диск съдържащ :
01. Losfer Words (Big 'Orra) (live)
02. Sanctuary (live)
03. Murders In The Rue Morgue (live)
Преиздадената версия от 1998 съдържа специялна мултимедиина секция с клипове галерии биографии интернет връзки и луксозна книжка с 24 страници с пълни текстове илюстрации на Eddie и снимки.
Bruce Dickinson - VocalsSteve Harris - Bass
Dave Murray - Lead & Rhythm Guitar
Adrian Smith - Lead & Rhythm Guitar
Nicko McBrain - Drums
Live After Death
Live After Death е първия концертен албум на Iron Maiden след EP-то им Maiden Japan от1981. Повечето музикални критици са съгласни че Live After Death е наи добрия концертен албум на всички времена. Maiden винаги са били концертна група чиято мощ и енергия оживява на сцена, а в този албум тя буквално експлоадира. Миксирането на албума е невероятно ктарата на Dave Murray звучи от дясно, а на Adrian Smith от ляво. И двамата звучат чисто и ясно и могат да се различат един от друг, но същевременно се сливат и се допълват идеално Този албум определено може да бъде изпитан с хубави слушалки.
Концертното интро което представлява звук от самолетни мотори и част от реч на Churchill се вписва идеално за първата песен от концерта. Aces High е песен за битката за Англия и речта на Churchill е произнесена на 4 Юни 1940 в началото на на военния конфликт. Той окуражава британската съпротива заради заплахата от нацистки инвазия след разгромяването на френски и британски войници в битката при Dunkirk. (26 Май-3 Юни 1940)
Live after death е издаден като двойно LP което е твърде много за да се побере на 1 CD
Заради което последните 5 песни ('Wrathchild', 'Children Of The Damned', '22 Acacia Avenue', 'Die With Your Boots On', и 'Phantom Of The Opera') не били вкючени в оригиналното издание на албума на CD. Това се оказва сериозен недостатък защото парчетата са брилянтни и трябва да влезнат в изданието дори това да означава двоинойно CD издание. Или поне да бъде издадено като бонус диск
В последствие тази грешка е поправнеа и албума е преиздаден през 1998 на 2 CD като втория диск съдържа липсващите преди това парчета от Hammersmith. Паузите между парчетата които преди имаше са заместени с звука на публика което придава по голяма гладкост и усещане на албума. И речта на Churchill е сложена като отделен трак.
Малко любопитни факти: Много фенове на Maiden са или твърде млади или не са запознати с британската култура за да знаят това: Когато Bruce се обръща към публиката (точно преди Revelations ) с думите: "Nice to see you, to see you is nice" той всъщност се цитира Bruce Forsyth . Той е бил телевизионен водещ известен с своите забавни фрази. Bruce Forsyth бил водещ на телевизионната игра The Generation Game през 1970 и бил известен с това, че казвал въпросната фраза в началото на предаването. Загадка е обаче, защо Bruce Dickinson казава това на американската публика, но е очевиндо че всеки път го разсмива
Коментарът на Mick Wall за LIVE AFTER DEATH
Двойният албум на Iron Maiden,Live After Deat h, пуснат на пазара през 1985 година,е кулминацията на всичко,което групата е правила откакто са подписали с EMI records през 1979.Докато първите им пет студийни албуми умело хващат характерното живо звучене на бандата ,Live After Death е нещо удивително и рядко срещано – лайв албум,който е достатъчно силен,за да бъде смятан за нещо ново и задължителна част във всяка колекция на Maiden.
Въпреки че 10 от оригиналните 17 парчета вече са били записани с различните състави на групата през годините (поне 5 с Paul Di'Anno-era Maiden), новите попълнения на сегашния стабилен състав Harris-Murray-Dickinson-Smith-McBrain звучат свежо и дори надминават оригиналните студийни записи.Неслучайно групата се гордее с това,че може да се справи с всичко,независимо от условията.
Както Steve казва: „Лайв албумите не могат да бъдат абсолютно безупречни или пълни боклуци.Не съществува средно положение - или ги харесваш,или ги мразиш.В случая с Live After Death искахме да се опитаме да създадем нещо като Made In Japan на Deep Purple, или Live And Dangerous на Thin Lizzy – един от онези албуми ,които казват нещо ново със старите си песни и затова си струва човек да ги има...Но в същото време те отвеждат на сцената,където е бандата,а това е също много вълнуващо!"
Съществуват редки лайв записи на Maiden издавани и преди,като the B- sides с различни сингъли, както и набързо скълъпеното ограничено издание на 4 лайв парчета в EP, Maiden Japan със състава Harris- Di' Anno- Murray- Stratton- Burr от 1980 г.(оригинално издание е японско).Но никога досега Maiden не са представяли запис на цял свой концерт.Разточителен,добре обмислен, Live After Death е един страхотен албум с историческа стойност.
Записан е на два етапа от грандиозното турне World Slavery Tour,което следва след издаването на албума Powerslave през 1984г.Първите 12 парчета са записани за 2 нощи, без четирите,които всъщност получават заглавията си на това турне - на 13,000 местната Long Beach Arena, в Калифорния, през Март 1985.Последните пет песни са от тридневния престой на Maiden в London' s Hammersmith Odeon – „домът на Maiden далеч от дома",както го нарича Dave Murray – през ноември 1984.
Записите са миксирани от дългогодишният продуцент Martin Birch докато бандата е в Америка." Той ни изращаше касети със записано по едно парче ,ние го слушахме и му изпращахме записа обратно с отговор „да" или „не",написано на кутията.",спомня си Steve ."Не се правеха промени,не се добавяше нищо в студиото след това,за да се подобри звука от лайв изпълненията, както се прави днес.Звучеше точно така,както сме го изпълнили на сцената,затова звучи толкова вълнуващо.Беше истинският McCoy."Започвайки с intro със запис на речта на британският външен министър Winston Churchill: „ will fight them on the beaches... We will NEVER SURRENDER!", преди да започне хитът от 1984 ' Aces High' и завършвайки с неповторимите ' Iron Maiden', ' Run To The Hills' и ' Running Free',първите 12 парчета представят групата на турнето им в Америка на върха на славата.Въпреки,че са правени записи две нощи в Long Beach – за всеки случай – в края на краищата всичките 12 песни са от един концерт.
Number Of The Beast е първият албум на Maiden,който става златен в Америка (продадени са над 500,000 копия),през 1982. Piece Of Mind,който е издаден през следващата година – 1983,е албумът,с който наистина пробиват в Щатите.Той става платинен (надхвърля милион продажби) и им позволява да направят турне като водеща група за пръв път в САЩ.Но албумът Powerslave,техният втори платинен албум,е този,който изпраща Maiden в US Top 10 за пръв път и ги прави най-известната рок група в Америка през 1985г.Естествено след това повечето концерти на Maiden в САЩ се базират на тези три албума.
А set-листът е зашеметяващ!От чудовищните рифове в песента '2 Minutes To Midnight', ' The Trooper', ' Revelations' и ' Powerslave' ,до някои от най епичните парчета в кариерата им като ' Flight Of Icarus', ' Rime Of The Ancient Mariner', '666 – The Number Of The Beast', и ' Hallowed Be Thy Name',които съвсем ясно показват защо Maiden печелят такава слава в Щатите.Къде другаде в Америка може да се чуе такава сурова и едновременно изтънчена музика през началото на 80-те?
Както казва Bruce сега: „Тогава по американското радио звучеше или REO Speedwagon and Journey,или нищо".Американските радиа не пускаха често Maiden,но това сякаш нямаше значение. Фактът,че човек трябваше да се разрови малко,за да ни открие,само добавяше някаква магия.Въпреки,че продавахме милиони албуми,все още бяхме някаква готина ъндърграунд банда,а това беше фантастично." Последните 5 парчета в албума (с изключение на песента ' Die With Your Boots On',която първоначално се появява в Piece Of Mind) са записани в Англия преди да започне американската част от турнето World Slavery Tour и са направени още преди Maiden да станат звезди в Америка.
Dave казва: „Това беше нещо,което включихме за завръщането вкъщи,за феновете на Maiden ,които са с групата още от създаването й.Повечето от феновете в Америка вероятно не знаят наполовина тези песни."Веселяшкото парче '22 Acacia Avenue' и далеч по-грандиозното ' Children Of The Damned' са две от по-неизвестните,но много харесвани песни от The Number Of The Beast.Прекрасното,бързо парче ' Wrathchild', което е част от последните пет песни,датира още от втория албум, Killers,докато ' Phantom Of The Opera',с което завършва албума,е издържано в истинския стил на Maiden, класика идваща още от първия им албум от 1980 - Iron Maiden.
Слушайки албума,не е чудно,защо феновете през 1985 започват за гледат на Live After Death като един от най-добрите албуми на Iron Maiden досега – своеобразно резюме на най-съществените части от ранната кариера на една от най-великите heavy rock групи в света.Пуснат на пазара през ноември 1985,на обложката е представен горящият труп на шантавия Eddie,надигащ се непокорно от гроба. Live After Death се изкачва директно като No.1 в Обединеното кралство и става третия албум на бандата,от който продажбите в САЩ надхвърлят милион.
Заедно с издаването на албума, Maiden пускат и класическият клип режисиран от Jim Yukich - Live After Death,който представя групата на сцената на онези исторически концерти в Long Beach през 1985г.Снимано през 2 от четирите нощи прекарани там през март и използвайки 9 камери,клипът на Live After Death веднага бива обявен за шедьовър.Използвайки докрай възможностите на светлинната техника,не само получаваме най-добрите кадри,но и възможност да изживеем събитието благодарение на хилядите различни ъгли на снимане – от сцената,където е бандата,за момент отскачаме до хилядите фенове и се срещаме с мумифицирания Eddie,докато се движи по сцената като черен кошмар.
Както се вижда от античния египетски мотив на сцената,базиран на зашеметяващия албум Powerslave,който представя Eddie като античен мутант сфинкс – сцената на турнето World Slavery Tour като оформление е най-интересната и новаторска сцена,на която групата е свирила досега.И разбира се,няма по-вълнуващ момент от този,когато Eddie се появява ..(Не е нужно да гледате видеото,за да разберете кога излиза на сцената,ревът на публиката е достатъчно показателен на записа.)"Беше със сигурност един от най-добрите концерти,които някога сме правили",казва Steve."Страхотните сценични ефекти и наистина силния материал на албума бяха перфектно балансирани".
Първоначалният план след турнето World Slavery Tour,което завършва през септември 1985г.,е Maiden да направят ново турне,за да представят Live After Death.Но след повече от година,прекарана в движение,групата се отказва от тази идея."Чувствахме се изтощени и се нуждаехме от почивка", казва Adrian.За щастие неверояният успех на албума Live After Death и видеото се отразяват върху продажбите и групата може да си позволи малко почивка да се съвземе.След шест години и толкова албуми това е първата им истинска почивка.
„Идеята беше",казва Steve,"да си вземем малко почивка и да се завърнем с нов свеж албум през следващата година.Знаехме,че това ще бъде нова голяма крачка за групата и искахме да сме сигурни,че сме готови за това."
Още снимки от World slavery tour :
Превод: Тереза Пенева (darga)