LANGUAGE/ ЕЗИК

7th son banner

88 lineup1988
Full-length, EMI Records
11 Април 1988

Сингли:
single17 madness a small single18 theevil a small single19 theclairvoyant a small

Този албум е издаден и на пикчър диск.

Tracklist:
1. Moonchild 05:42
2. Infinite Dreams 06:09
3. Can I Play With Madness 03:31
4. The Evil That Men Do 04:35
5. Seventh Son of a Seventh Son 09:54
6. The Prophecy 05:06
7. The Clairvoyant 04:27
8. Only the Good Die Young 04:42

Времетраене 44:06
 
Състав:

Bruce Dickinson: Vocals
Steve Harris: Bass, String Synth
Dave Murray: Lead & Rhythm Guitar
Adrian Smith: Lead & Rhythm Guitar, Synth
Nicko McBrain: Drums

Изданието от 1995 върви с бонус диск със следните песни

01 - Black Bart Blues
02 - Massacre
03 - Prowler 88
04 - Charlotte The Harlot 88
05 - Infinite Dreams (live)
06 - The Clairvoyant (live)
07 - The Prisoner (live)
08 - Killers (live)
09 - Still Life (live)

Преиздадената версия от 1998 съдържа специална мултимедиина секция с клипове, галерии, биографии, интернет връзки и луксозна книжка с 24 страници с пълни текстове илюстрации на Eddie и снимки.

Seventh Son Of A Seventh Son е един специален албум. Той е последният от великите класики и представлява кулминацията на изобретателната еволюция, започната от албума Somewhere In Time . Той също така е и седмият студиен албум на групата, което страхотно се връзва със заглавието и концепцията му. Китарните и басови синтези все още присъстват, но не са толкова натрапчиви и допълват музиката по-добре от преди. За Maiden китарните синтези са като грима за жените – ако специално него го забележиш, значи е в повече. В Seventh Son Of A Seventh Son изглежда, че са успели да ги уравновесят в повечето си песни.

И други албуми са имали чувството на концептуални, най-вече Killers , заради голямата свързаност между песните и тяхното общо настроение. Така или иначе Seventh Son Of A Seventh Son е първият албум с определена тема и история, която протича през песните. Въпреки че всичките песни са с мистериозни, магически и окултни теми, истинската история бива разказана в последната половина на албума, която започва с песента ' Seventh Son Of A Seventh Son '. Възможно е да се вържат началните песни, но не и без дълбоки размишления над това. Все пак, албумът започва и завършва с еднаквия пасаж:

Seven deadly sins , seven ways to win
Seven holy paths to hell, and your trip begins
Seven downward slopes, seven bloodied hopes
Seven are your burning fires, seven your desires...

[... Седем смъртни гряха, седем начина да спечелиш
Седем святи пътища към ада, и пътешествието ти започва
Седем нанадолнища, седем кървави надежди
Седем са горящите ти огньове, седем са твоите желания...]

Според древен западен мит, седмата дъщеря на седма дъщеря или седмият син на седми син притежава върховни окултни способности. Албума се основава на фантастичния роман " Seventh Son " на " Orson Scott Card ", който разказва историята на такова дете, което още от момента на раждането си е изложено на манипулации от страна на силите на доброто и злото и трябва да усвои своите сили и начина по които те да бъдат използвани.

Историята, която се разгръща в течение на песните в албума могат да бъдат обобщени така:

  • ' Moonchild ': Дявола се обръща към родителите на Седмия син на седмия син, най-вече към майката и ги предупреждава, "че всякаква съпротива е пагубна".
  • ' Infinite Dreams ': песен за бащата на седмия син, той също като седми син получава сънища, които не разбира и го измъчват.
  • ' Can I Play With Madness ': Бащата търси обяснение за своите видения и отива да се посъветва с пророк; това, което чува не му харесва.
  • ' The Evil That men Do ': Седмият син на седмия син е заченат; бащата възможно умира.
  • ' Seventh Son Of A Seventh Son ': раждането на дете със свръх eстествени сили; Доброто и Злото се опитват да го привлекат на тяхна страна.
  • ' The Prophecy ': Момчето овладява силите си и чрез тях разбира, че се задава бедствие. Естествено никой не го послушва и селото бива унищожено.
  • ' The Clairvoyant ': Седмият син на седмия син е вече гадател, овладял напълно своите способности, но те бързо го заливат и потапят и са най-вероятно причината за неговата смърт.
  • ' Only The Good Die Young ': едно горчиво отразяване на събитията. Струвало ли си е? Назад към точка първа

Seventh Son Of A Seventh Son е майсторско дело. Музикалната му заплетеност и лирическата му дълбочинност го превръщат в отличен пример за изпълненителните и писателни способности на групата, а също така енергията и емоцията на албума са епични и омагьосващи. За някой, който сега открива Iron Maiden , този албум би бил най-доброто начало. Много хора смятат този албум за най-добрия в дискографията на Iron Maiden .

За съжаление, Seventh Son Of A Seventh Son представлява края на една ера за Maiden. Той е последния с класическата подредба: Harris , Murray , Smith , Dickinson и McBrain , която е отстояла още от албума Piece Of Mind . Това е също и последният албум в който Dickinson e в най-висока певческа форма и е последния албум с oбединено настроение и чувство до идването на The X Factor.

 

Продуцент
Martin "Disappearing Armchair" Birch

Записан в
Musicland Studios, Munich, Germany

Звуков режисьор
Stephane "The Vardengrip" Wissner

Студиен отговорник:
Bernd Maier

Мастериран от :
George Marino at Sterling Sound, New York

Ремастериран:
Simon Hayworth at Chop 'Em Out (1998 re-release)

Всички заглавия издадени от :
Zomba Music Publishers Ltd

Дизаин и концепт на обложката :
Derek Riggs and Rod Smallwood

Илюстрация на обложката :
Derek Riggs

Фотограф:
Ross Halfin

Опаковане:
The Complete Works (original 1988 release)

Hugh Gilmour @ Diablo Design Ltd. (1998 re-release)

Iron Maiden продуцират от:
Rod Smallwood and Andy Taylor for Sanctuary Music

Iron Maiden Искат да благодарят на: Rod and Andy; Derek Riggs; The Killer Krew – Tony Wigens, Dicky Bell, Doug Hall, Rangi, Peter Lokranz, Bill Barclay, Michael Kenney, Steve Gadd, Rob Price, John Whitehead, Jim Silvia, Cathy Rowe; The Sanctuary Staff – Bill, Terri, Val and Cathi; Keith Wilfort FC; Peter Hingle; Vicky Pelmore; Ronan Wilson, Roger, Derek, Dizzy at Meteorlites; Charlie Kail and his Brilliant Constructions; Platinum Travel; John Jackson and all at Fair Warning; Bill Elson and all at ICM; Howard Jones; David Gentle; Bill Leibowitz; Pat McKenna; Clive, Ralph, Jan and Rachael at Zomba Music; Ira and Homeboy at Great Southern; Barry, Keith and Tom at Bravado; Roland hyams; Michael, Kevin, Heidi and all at Jensen Communications; Keith Sharpe; Jim, Ken and Mike at Marshall Amplification; Rotosound Strings; E.S.P. Shibuya (New York); Gallien Krueger (Campbell, Calif.); Peter Cornish Musical Accessories; Di Marzio; Lado Guitars; Carl "Sikorsky" Bobrow; Norm's Music, Brooklyn; Peter Michalski, P.M.E. Audio (West Germany); Allbang and Strummit (London); Jackson Guitars, Calif.; Angels Instruments, Maryland; Tom Mates for guitars well repaired; Dean Markley Strings, Calif.; Rick Gould; Pete's guitars, Minneapolis – St Paul; Packhorse Cases; Griffin Guitars; Kahler Tremelo Systems; Floyds Rose Tremelo Systems; Woody and all at Warwick Basses (West Germany); Seymour Duncan Pick-ups; Shure Microphones; Horst, Oliver, Elizabeth Link, Karl, Heinz, Manzil and all at Sonor Drums; Bobby and Eric Paiste, Bobby Leiser and all at the Paiste Factory; Chas Foote; Renee Schaller; Ian at Session Music (London); Rainbow Guitars, Tucson; Tommy and all at Puma; Alex Alexandrou; Julian Doyle; Ross Halfin; George Bodnar; Garry Bushell; Mick Wall

Jeff Hammer; Tommy and Debbie Beal; Aces High Jet Centre; Steve Yorke; Martin Connolly; Neal Kay; Trevor Searle; Vic and Rio Vella; Jenny Wood; John Smith; Andy Curran; Mark Malevani; Steve Altman; Manu DaSilva; Fatima; Tom Bennett; Jeff Lovell; Steve Lazarus; Steve Hunter; Bob Verschoyle; Mike Goodchild; Mick Cocks; Melbourne Sports F.C.; Golden Earring; Ossy Hoppe; Otto Weyer; Pat Cash and Ian Barclay; Bridie; Clutch and Short; Shaun Hutson; all the mums, dads, kids, wifes and girlfriendsfor still putting up with us. As always, thinks to you the fans.

So it shall be written – so it shall be done!

Up the Irons!

Iron Maiden F.C.:

Japan: Shinjuku-ku, Shinjuku, Yubinyoku-Dome, Tokyo 160 (original 1988 release)

Rest of World: 12, Deerpark Road, Wimbledon, London, SW19 3TU (original 1988 release)

P.O. Box 3803, Harlow, Essex, CM17 0NZ, England

Telephone/Fax: +44 (0)1279 442666

Email: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

(1998 re-release)