LANGUAGE/ ЕЗИК

Aces High се явява като продължение на традицията за военните песни, която започва с опуси като Invaders и The Trooper . В композицията се разказва за битката за Британия, видяна през очите на пилот от Кралските военно-въздушни сили, който е участвал в боевете между 10- ти юли и 31-ви октомври 1940 година. Песента е може би една от най-добрите откриващи такива в историята на групата. Тя е вдъхновена от невероятната смелост и пълната всеотдайност към каузата за Британия, както и самият Уинстън Чърчил нарича тази битка "най-величавия им час".

За по-голямо внушение в текста на песента присъства доста авиаторски жаргон. Например, думата " Scramble " означава аварийно излитане и все още се използва от днешните пилоти.

 

В тази зашеметяваща композиция основната роля заема изявлението за морала на военноначалниците и политиците.

As the madmen play on words

 

And make us all dance to their song

 

To the tune of starving millions

 

To make a better kind of gun

Тук се разкриват някои от най-ужасяващите картини на света- например лагерът Bergen - Belsen , който е бил един от най-нечовешките нацистки лагери. (Разбира се, самата идея за съществуването на подобно място си е директна обида към човечеството.) И въпреки поуките от миналото подобни зверства се случват и в днешно време, хората ги възприемат по-скоро като шоу и никой не се опитва да спре тези злодеяния. Като ретроспекция, думите " you watch the world exploding every single night " от песента " The Wicker Man " и " withered hands , withered bodies , begging for salvation " от " Out Of The Silent Planet ", ни напомнят това като и двете песни са от албума издаден през 2000 година, иронично озаглавен Brave New World . Заглавието на композицията се отнася за Часовника на Края на Света, един от добре познатите символи на ядрената епоха, който показва колко близо е човечеството до започването на ядрения холокост ( midnight ). Часовникът сочи две минути преди полунощ през септември 1953, когато руснаците правят успешен опит и взривяват невероятно мощно ядрено оръжие. Днес часът е 7 минути до полунощ заради напредъка, свързан с глобалното ядрено разоръжаване. През 2002 година Съединените Щати обявяват, че се оттеглят от договора против използването на балистични ракети. Въпреки всичко, терористи се опитват да придобият и използват атомни и биологични оръжия, което е една доста лоша новина за всички хора.

В добавка към прекрасната лирика "2 Minutes To Midnight " притежава и удивителна хорова и инструментална секция, правещи песента една от най-запомнящите се композиции на Iron Maiden .

Това е четвъртия инструментал на бандата въобще, но не звучи толкова добре колкото по-ранните, което е доста трудно да се обясни. Може би се дължи на липсата на емоция и чувство, които иначе лесно се долавят във всяка композиция на групата. За тези, които не са запознати с английския език, заглавието означава "загуба на думи"или по-просто казано - "не знам какво да кажа" . " Orra " е фонетичното произношение на думата " horror " (ужас)- лондонски акцент.

Това е песен, безспорно повлияна от любовта на Dickinson към фехтовката.В текста става дума за млад боец, който се упражнява, за да отмъсти убийството на семейството си. Композицията е добра, с доста хващащо интро, но по някаква причина все още не е изпълнявана на живо.

Песента присъства в саундтрака към филма Phenomena с режисьор Dario Argento , в който се разказва за младо момиче със способности да контактува с нaсекоми. То е прехвърлено в училище в Швейцария, където умението и може да помогне в разрешаването на редица убийства. Въпреки че филмът не е нещо особено, в музиката към него са включени групи като Iron Maiden и Motorhead .

" The Duellists " е още една фехтувална песен, вдъхновена от филма на Ridley Scott (1978), носещ същото име. Самата екранизация е по книгата " The Duel " от Joseph Conrad (1857–1924), публикувана през 1908 годин a , в която става дума за двама френски офицери по време на Наполеоновите войни. Под заглавието на екранизацията пише :

"Фехтовката е наука. Да обичаш е страст. Да се дуелираш е мания"

Тази песен също не е изпълнявана на живо, въпреки че е една от най-добрите в албума и притежава силна емоция и брилянтен инструментал.

Както песента " The Prisoner ", така и тази е създадена по английския телевизионен сериал " The Prisoner ". " The Village " е името на мистериозно място. То обаче наистина съществува и е наречено Portmeirion - област в северен Уелс. Въпреки че има доста прилични китарни сола, някои хора не харесват много тази композиция. Като основна слаба страна се посочва лошия припев, когато Dickinson крещи повече, отколкото пее, но аз лично смятам, че песента е хубава. Ето една много добра интерпретация, и въпреки че не съм съгласен с нея, смятам, че трябва да се появи тук.

" Намирам вашия коментар върху песента за доста интересен. Бих желал да се опитам да обясня част от текста. Забележете, че Bruce пее "drop your bombs and let them burn" , като по-късно изпява "there's a fox among the chickens" . Когато военен пилот пуска бомба или друго,това се нарича fox (номер), като номерът определя видът на оръжието. Напалмовите бомби, например, често са наричани" fox 6". Когато Bruce пее, вижда 6-тици през цялото време,и си мисля, че точно това е имал в предвид. Чувам второстепенен шум, който може да бъде интерпретиран като " six , six , six " , но това е въпрос на разбиране. Смятам, че става дума за пилот, който праща съобщение за успешна доставка на напалмови бомби, но това са само догадки. "

Тази интерпретация е една от най-оригиналните, които съм чел за песента. Знам, че Dickinson е ентусиаст и пилот и отговорих на това мнение, че песента е свързана с култовия английски сериал от 60-те " The Prisoner ", в който участва Patrick McGoohan и, че по-голямата част от текста се състои от фрази, които могат да бъдат забелязани в някои серии - като например: " Questions are a burden and answers a prison to oneself ". Моята интерпретация за думата " fox " е, че е свързана с главния герой в сериала, който е единствения лош

човек населяващ Селото. Също така терминът " fox " се използва най-вече от Американските въздушни сили, а доколкото ни е известно Maiden са англичани.

Опонентът ми обаче отговори :

"Все още вярвам в убежденията си за песента, защото изречението " In a black hole , and I ' m spinning , as my wings get shot away ", може да се разбира единствено като съобщение на пилот, който е на път да бъде свален след като е свършил мунициите си- " I see ( fox ) sixes all the way ". Наистина е ясно, че Maiden са от Обединеното кралство, но за пилотите от НАТО, които са от различни националности е напълно възможно да употребяват езика на Американските сили. "

Оставям това мнение отворено за дискусии...

Това е връхната точка на албума, песен за умиращ египетски фараон. Египетската митология създава настроение на албума, което е допълнено от обложката и картинките. Това е мощна композиция, която притежава един от най-добрите инструментали, който започва с бавно, но изящно соло, след което следват още две, както и една много добра бас партия. Началото е толкова добро, че износих първата си касетка от непрестанното връщане назад, към този момент.

The Eye of Horus (Окото на Хор), което е и споменато в песента, има доста специфично значение. За древните египтяни, то е мощен символ на закрила, здраве и успех. Horus [Хор] (чието име означава "Този, който е горе") е бил един от най-важните египетски богове - Бог на слънцето и е изобразен като сокол, чието дясно око е Слънцето, а лявото - Луната. Той е син на Osiris [Озирис] (богът на подземния свят и Isis [Изида] (богинята-майка). Osiris е убит от собствения си брат, злия Set [Сет] и Horus се бие срещу него, за да отмъсти за смъртта на баща си. Той побеждава, но губи едното си око в битката. То обаче е върнато на бога-слънце от божеството на мъдростта и луната Thoth това позволило на Хор дари Озирис с прераждане в подземния свят (в песента: "Enter the risen Osiris, risen again)

Интересно е да се отбележи че символа " Rx " ползван в фармацевтичната и медицинската индустрия е тясно свързан с "Окото на Хор" Разновидности на окото на Хор също се забелязват и до днес. Най-ярък пример е всевиждащото око на герба на САЩ. Илюстрация на герба можете да видите на картинката долу, където окото е неразделна част от пирамида.

Символът "Окото на Хор" е използван по време на погребения, както и за декорации. Окото, само по себе си, се състои от шест части: Докосване, Вкус, Звук, Мисъл, Зрение и Обоняние. Конструирането на Окото става под строг ред. Сетивата са подредени според тяхната важност и енергията, която е нужна за тяхното усвояване. Системата за измерване на древните египтяни представлява определяне на нещото като цяло. Самото око, като цифра, представлява 63/64, но е закръглено на 1.

Мерните единици за съответните сетива са :

1/64 heqat – Докосване

1/32 heqat – Вкус

1/16 heqat – Звук

1/8 heqat – Мисъл

1/4 heqat – Зрение

1/2 heqat – Обоняние


Мерната единица, свързана с окото се нарича heqat . Египтяните използвали и друга мерна единица - ро. По дефиниция 320 ро=1 heqat . R о е най-малката единица, с която са измервали вложената енергия и за улеснение са взели предвид равенството 320=5.64. Докосването се изразява с 5 ро, вкусът с 10 ро, 20 ро за звук , 40 ро за мисъл, 80 ро за светлина и 160 ро за аромат. Частите на окото отговарят на усещанията по този начин :

1- Докосване (1/64 heqat или 5 ро)

На рисунката присъства пръчка, посадена в земята. Земята представлява докосване. Да садиш означава физически контакт и докосване.

 

 

2- Вкус (1/32 heqat или 10 ро)

Тази част на окото представлява поникването и узряването на засадената пръчка, както и нейните плодове. Това е храната, която ядем и от там идва елементът, свързан с вкуса. Той е равностоен на Докосване + Форма. Това означава, че различните вкусове идват от различните форми, до които се докосваме. Заради това Бкусът се явява като по-важен елемент в Окото.

 

3- Звук- (1/16 heqat или 20 ро)

На картината ухото е изобразено като човешко. Също така има и форма на рог или на някакъв музикален инструмент. Всеки има някакъв вкус към звука, което поражда предпочитание. Звукът включва в себе си Докосване + Вкус.

 

4- Мисъл- (1/8 heqat или 4 ро)

Това е мисълта. Ние често използваме веждите си, за да показваме мислите си и това е най-близкото до челото нещо, което свързваме с мисленето. Мисъл = Докосване + Вкус + Звук

 

5- Поглед- (1/4 heqat или 80 ро)

Това е нещото, което обяснява дейността на самото око .

 

6- Аромат- (1/2 heqat или 160 ро)

Тази част на Окото много прилича на нос.

 

Умиращия фараон, може би вижда Окото на Хор във връзка с загубата на усещанията си, заради смъртта, а въздигнатия Озирис е като еквивалент на Жътваря в западните страни. Смъртта му напомня за живота му, но той не изпитва угризения от това, че е управлявал страната чрез диктатура . Той дори се надява неговия наследник да бъде посрещнат с " blood and red wine ", за да продължи терора. В последната строфа е споменато известното "Проклятие на Мумията", което е създадено от авторите на фантастика през 19-ти век и разпространено от пресата, след като в началото на 20-ти век арехеолози откриват гробници на фараони. Всичко това си има обяснение, но, разбира се, е свързано с египетския фолклор и историите за отдавна умрели владетели, готови да нападнат всеки, който прекъсне вечния им сън. Терминът " Powerslave " може да бъде свързан пряко с Iron Maiden , защото по това време те започват да стават доста известни и са хванати в клопката на схемата : албум/ промоционало турне. След като тази зависимост продължава докато групата съществува, Bruce Dickinson пише песента като има и това на ум. Въпреки многото възходи и падения, Maiden се радват на над 20 годишна успешна кариера като няма изгледи тя скоро да свърши.

Основана на известна поема от 1798 ( оригинално озаглавена " The Rime of the Ancyent Marinere " от Samuel Taylor Coleridge (1772–1834), която по-късно е преиздадена през 1817 на по-модерен език), е безспорно най-епичната песен на британците. С продължителност над 13 минути и половина, това е и най-дълга композиция на Iron Maiden .

Samuel Taylor Coleridge се среща с William Wordsworth през 1795 в Бристол и тяхното литературно партньорство е едно от най-плодовитите сътрудничества в света. През 1798 те издават " Lyrical Ballads ", в която са включени няколко доста велики поеми-една от тях е " Rime of the Ancient Mariner ". Както много други автори, като По например, Coleridge има репутацията на използващ опиати по време на цялата си литературна кариера като е водил много мизерно съществуване. Днешните читатели, които знаят какво причиняват наркотиците и как съкратяват живота, трябва да имат представа, че по това време Coleridge не е правел нищо незаконно (опиатите, които той е използвал, били лесно намираеми, без значение дали са приети от обществото или не), а и неговата пристрастеност към дрогата се дължи на чисто медицински причини. Често се спори, че най-странните образи, измислени от Coleridge , не са заради използването на опиати, а заради трудовете, които е четял. Освен литература, той е четял и трудове в областта на философията и теологията.

Въпреки че текстът на песента е събрал най-важното от историята, силно препоръчвам да се прочете оригиналът. Това е една от най-добрите песни на Maiden и е още едно доказателство, че Steve Harris е способен да пише наистина брилянтни песни.