Дерек следва линията на най- амбициозните си рисунки на Еди, тези от египетски ориентираната обложка на Powerslave, с може би най - емоционалната си сила. Айрън Мейдън са добре подготвени за световно-разтрисащ лайв албум, и двойният Live after death запълва сметките им победоносно. На обложката Еди изскача от земята кипящ от гняв. Като често пренебрегван и общо взето незначителна част от развитието на , преобръщащата стомаха обложка, той е изтеглен в дясно и светкавица пробиваща плочката на челото му. Мейдън променят логото на изцяло жълто, оттеглящо се към синьото небе. Дерек се осланя на старите си трикове да се шегува за негово забавление, нещо което милионите негови и на бандата фенове отдавна са забелязали.
"Цитатът на Лъвкрафт на надгробният камък на предната корица, беше мое решение, аз просто го вмъкнах.Те нямаха думата в това. Моето предложение за заглавие на албума беше "Нека почива в мир (Let it RIP)".Но на тях не им хареса.На мен ми се струваше , че е доста добро, защото беше нещо не правено преди, "Почивай в мир", Айрън Мейдън..намери си живот (смее се).Няма начин да се случи, нали разбираш? На гърба на обложката се ще намерите "Живей с гордост", това беше лозунг за живата музика или нещо такова. Мейдън ме помолиха да го сложа, имаше доста неща против диското и плейбека по онова време."
"Котката е от одавна" казва Дерек относно котката с ореол, също на задната корица, ниско в дясно. "Това ни връща право назад към Killers. Понеже тук също имаше алея реших да я сложа, .Котката беше навсякъде през годините и аз просто поставих ореола и я направих да изглежда злокобенa.защото,"За какво и изобщо е това?", ами, всъщност не с с някакъв замисъл - това е просто котка с ореол(смее се).Добър съм в това да правя нещата необикновени и зловещи. Това е деята, която имах - да уловя вниманието на хората, трябва да умееш да накараш хората да се взират в нещо и да се чудят какъв е смисълът му. А най - добрият начин да постигнеш това е да направиш нещо малко странно. Не е направено, защото е велико, дълбоко или значимо. Най - голямата причина за това да е тук е да те накара да се чудиш "За какво е тук това?". Това е причината да го има. Най - голямата причина за съществуването му.Да те накара да спреш и да се замислиш "За какво е това в крайна сметка?".С розата на гроба "Тук лежи Дерек Ригс,почивай в мир" убих себе си.Това "благодаря" на надгробният камък...знаете ли какво означава? Благодаря на на надгробен камък: това е благодарната смърт (Grateful Dead)(смее се). Тук лежи Фауст, но само тялото му, защото е продал душата си на дявола. Част от него липсва."
Live after death е една от редките обложки с напълно завършени елементи
"Виждате ли, беше грешно по мое мнение-"обяснява Ригс"Те искаха Еди да излиза право от гроба с "Грр".В фигура, която излиза право срещу теб няма динамика.Просто изглежда статично, не можеш да се движиш от място към място, когато тя изскача право срещу теб.Няма особено движение.За това никога не останах доволен от тази фигура.Просто не се случваше нищо.Но работата по задната обложка беше много по - забавна.Разхождаш се из гробищен парк, където има мъничък Майкъл Джексън и хора, излизащи от гробовете си, а на заден план,мисля, че на хълма се намираше къщата от Психо.но в последствие направих рисунката с маслени бой и стана доста голяма.
Значи казваш, че си я завършил и си я отхвърлил?
"Не, беше приета и отиде при фотографите.В тези дни, за да възпроизведеш нещо, то се занасяше в фотографско студио и се снимаше на 7 на 5 инчов слайд после принтираха част от тях и ги пращаха на принтерите.Защото пращахме картини, оригинални арт работи, те биваха осакатени, загубени, откраднати и така нататък."
"И така, работата с масло е доста лъскава.За това те го поставят на тяхно нещо, на което снимат нещата и осветяват картината с техните светлини.Артуърка лъщи и понеже са мързеливи копелета те го обръщат малко на обратно и на пред, не могат да се отърват от светлината и го пращат обратно,'Съжаляваме, не можем да снимаме това.'Защото попринцип не искат да направят усилия.И точно това се случи."
Не беше възможно да се снима: светлината не можеше да се премахне.Бях се сблъсквал с този проблем преди това.Работех с агент преди години , преди да имам нещо издадено.И бях виждал фотографите да прилагат същата процедура с рисунките на други хора.Те просто не искаха да положат усилие да разкарат светлината.Нямаше край на проблемите с хора, който снимаха артуърка.Отново цвета беше грешен.Същото като при Sevent son.Тамошното зелено във водата.Опитахме с няколко различни компании и нито една от тях не можа да улови зеленото във водата.Виждате ли, зеленото е доста силно и те просто щяха да го загубят.Показахме го на един човек, той го погледна и ние му казахме 'Можеш ли да накараш зеленото да излезе от водата?".Той само се изсмя и каза'да, мога да го направя дори по – добре.'. Но попринцип те просто снимат, на следващият не му пука и очакват заплащане за това."
И така Дерек научава урок по уважение към маслените бой.Предполагам тези правила важат и за платното също....
"Да, платното принципно е ненужно.Ако имаш 12 инчово платно и то се навлажни, това може да го разтегне с половин инч, което го прави. Не можеш да рисуваш на това, а ако имаш вече рисунка върху него тя ще падне.Когато удариш платно,рисунката е суха и изглежда като нарязян с трионче пъзел.Всяка тъкан от платното има бучка боя залепена за нея.Всичко това на тънки слоеве залепени извън
"За това при мен винаги има нещо изпъкнало върху повърхността.Най – добрата повърхност за рисуване с маслени бой са алуминиевите листа.Да, очевидно поемат маслото наистина хубаво и не се разтягат или деформира.Но не съм намерил снабдител(смее се).Междинните ситуации са проблем.Получавам по – добри резултати, от както използвам компютърно оцветяване. Понеже то изрязва цялата друга спекулация в средата, от хора които фотографират твоето творчество и не го разбират правилно и цялата глупост, за която говорих по - рано с принтиращите.То отива от моят до друг компютър, където моето и неговото оборудване се приравняват приблизително към моето, за да може той да види горе долу какво вие би трябвало да възхвалявате. А после го принтират. Тези неща като арт работите и работата се приемат такива, каквито са, което принципно не е добре.Имах едни, в който се съдържаше дълбоко, богато червено и някой каза "Толкова е реалистично, че можеш да го набереш." И само, заради смесването на цветовете убиват картината. И няма да повярвате на разликата, която се получава: може да я убие.Единственото, кото можех да направя за момента беше да накарам рисунката да изглежда добре и така. Това беше, това към което се целехме. Не се опитвайте да смесвате цветовете, защото ще полудеете.Просто го накарайте да работи със собствените му правила за добра картина.Защото имахме някой кървави, ужасяващи неща, едно копие дойде от Испания дойде и беше с лош фокус.Едно от Италия дойде и нямаше никакъв цвят в него.Мисля, че беше Killers и беше черно-бяло.Американците бяха най – добрите, защото ако се съмняваха, просто щяха да усилят цвета и да го принтират.Но , от както работя дигитално всеки път идваше с правилният цвят на изображението.Без караници и печал. Гледайки сравнението на двете напълно различни интерпретации на обложката на проблемният The number of the beast ,Дерек коментира:Сега представете си какво се случва с това около света.Принтират 500 копия, отиват да обядват и принтират още 500, а те са различни от последните.Отидете и вземете две копия от един и същи магазин и погледнете, че уж са еднакви, а после ги сравнете страна до страна и често ще откриете разлики.Понякога всичко е от това, че се принтират през различни части от деня, в други ситуации трябват месеци, за да се принтират.
За панорамният артуърк, който всъщност става обложка на Live after death Дерек се връща към темперната боя.Все още, за късмет, това не го поставя под оръжието на едно мощно въображение.
"Аз не повярвах, защото не рисувах това с краен срок. А и без това, по – голямата част от рисунката се прави бързо, ако искате вярвайте.Тревата би отнела доста време и дървета биха отнели кратко време, но тези надгробни камъни всъщност отнеха много време за рисуване.Изискват слоеве и слоеве и слоеве, но не е така трудно за направяне. Тематично обложката е леко повлиана от Джон Мартин със светлината, която унищожава сгради.Отиде в националната галерия в Лондон и потърсете илюстрациите на Джон Мартин.Те са на 40 квадратни метра на същият принцип, светлина,разрушаваща Содом и Гомор.По същество Live after death е библейска илюстрация (смее се).
Надписът
"Очевидно това беше замислено така, че да може да се сложат имената на песните в него.Направих го по – голямо, защото мислех , че биха искали да го използват и за друго.Имаш картината и тогава я дообработваш.И така изображението се запечатва в човешкото съзнание.И да знаете – работи! Както казах, доизпипваш картината, когато вече е готова.Така, че принципно е готова за надписите, но също е използвана и за Тениски.Това е Кари, филмът на ужасите.Знаете ли какво става в края на филма, когато ръката излиза и сграбчва момичето? Аз ще открадна всичко. Не съм горд (смее се).Ако имаш добра идея ще ти я взема."
"Бележитият художник на обложки Йоанес(Warlord, Fates Warning, Deep Purple, Lynyrd Skynyrd, Allman Brothers) подчертава идеята за идентичност и изображение..."Спомням си, когато за първи път видях Killers и първосигналната ми реакция беше любопитсво.Технически рисунката не беше най – великата, но това нямаше значение.Обекта имаше значение, изпълнението, а настроението беше много удивително и също така най – важното нещо в работата по обложките е те перфектно да се вписват в музиката.Ето това за мен не е малък подвиг.Има стотици, ако не хиляди изумително талантливи илюстратори и художници, точно колкото китаристите и банди има.Без значение е обаче това, много малко са станали Джими Пейдж,Браяан Мей,Тони Айоми, издигнали се сред другите, чрез своят индивидуален подчерк.Същият е случаят с изкуството наречено – обложки.Къде биха били Yes без идентичността създадена от Роджър Дий или Pink Floyd без Сторм Торгерсън, а хайде представете си Iron maiden без Дерек Ригс?"
"Има цифра много запомнящи се обложки, който ти идват на ум, когато музиката, бандата и художникът се обединят перфектно, такива като Брайън Салад Сърджъри от ELP и обложката на Giger.както и да е, да го направиш многократно отново е рядкост.Роджър Дийн прокарва нещата с Yes, но Ригс наистина поема командването с "Девиците". И човече, неговата техника извънредно се усъвършенства – Powerslave взимаше дъха, а в последствие стилът му беше диво имитиран от съвременниците му. Не, тази техника не беше споменавана преди : това е идея и прозорец , през който ще видиш невиждан свят, който дава отпечатък върху стандартите."
"Спомням си един ден разговарях със съпругата на известен (седем пъти номиниран за награда) илюстратор на сай-фай книги и художник на обложки(името се крие по очевидни причини). Тя не можеше да проумее, защо маслените картини на съпруга и вървят по около 30.000 долара – не лоша цена, а оригиналите на Роджър Дийн , според нейните стандарти очевидно долен илюстратор се продават за около 750.000 долара! "Защото вашият съпруг рисува елфи биещи с дракони. Нещо, което виждаме навсякъде. Роджър Дийн ми показа свят, който не знаех, че може да съществува и неговите отпечатъци бяха навсякъде.Дерек Ригс стори същото – трябва ти само веднъж да погледнеш работите на Дерек Ригс, за да останеш зарибен завинаги."
Докато работата на Дерек се движи към други продукти, икономически проблеми и такива с качеството настъпват.Въпросът за тениските и продажбите им винаги са били трън в лицето на Мейдън и особено в това на мениджъра Род Смалуд.
"О,мразим ги всичките" казва Смалуд за контрабандистите "Ето например в Италия, можеш да копираш и да крадеш умствена собственост...в много страни Еди и логото са защитени с авторско право. За това можеш да се споразумееш с тях. Тях все още ги има, но можеш да си намериш охрана и можеш да ги отведеш до вътрешният двор и да ги вкараш в затвора, което направихме по – рано.Те се грижат да се държат на далеч от нас в Европа, защото знаят, че ще се разправяме много тежко. В Италия не можеш.Отиваш на шоу и има хиляди,хиляди тениски в публиката, всичките на контрабанда. Контрабандни тениски – с лайняно качество, не плащат никакви хонорари или такси на VAT и често не се интересуват от качеството.Просто ги презирам.Бачкаме толкова здраво, за да направим нещата, да сме способни да правим турнета по начина, по който го правим.За това се подсигуряваме, че тениските са с добро качество.Те не го правят, след две изпирания, се свива и артуърка избледнява.За това това наистина ни ядосва, когато хората
Ни ментят защото така ментят и феновете
И ще направим всичко, което можем , което винаги сме правили, з ада ги спрем."
"Мисля, че работата е в това да си толкова иновативен колко ние можем в артуърците,"казва Род по въпроса, който Дерек захваща по – горе – работата по рисунката. "Много е трудно след толкова албуми да направиш нещо различно с Еди. Трудно е след толкова много артуърци да направиш нещо необичайно и ново.Да завладееш нови брегове?Не знам..."
"За съжаление, Италия е държава, където контрабандистите са навсякъде през цялото време," казва Кристиано Миглиоре от Lacuna Coil, най – голямата италианска метъл банда.."Имаш шоу и също така и всичките тези стоящи отвън и продаващи фалшиви тениски.Няма какво да направиш относно това, дори да се обадиш на ченгетата те просно ще ги изгонят.И докато полицайте дойдат тези вече са изчезнали. Наистина е трудно да ги хванеш.Но разбира се Iron maiden и Еди..когато бях дете, мисля, че както всички, си купувах записи и първото нещо, на което обръщах внимание беше обложката.Виждаш Еди, казваш Powerslave, където той е египтянин с пирамидите, или Somewhere in time, където виждаш всичките тези технологии, и винаги е забавно да гледаш тези обложки, защото ги има тези малки детайли, който не виждаш на пръв поглед, черната котка, символът на Дерек и всичките тези неща.Те са една от любимите ни банди завинаги.Всички започнахме да свирим такъв вид музика, слушайки Iron Maiden. Със сигурност те имат огромно въздействие на 99% от бандите, който са навън днес."
С дадени лимитирани нужди и изобилието на тениски, нуждаещи се от дизайн, дори дизайните на Дерек са честно груби.Гледайки една, на която Еди сърфира той казва :
"Това беше направено доста бързо, наистина грубичко.Беше ужасна рисунка, за Австралийска тур фланелка или нещо подобно.Тази с Еди шапката топча май беше за Хавай.Бяха сурови и готови неща за тениски, и това беше единственото , за което бяха предназначени да се използват.Но следователно продължиха да се използват за това.Не им отделих много време.Направих ги за около ден,ден и половина.Просто ги нахвърлях заедно.Трябваше им нещо, трябваше им нещо сега, не беше нужно да е велико, защото щеше да стане на тениска и не можеха да го принтират така добре на тениска, така или иначе."
Дерек също посочва, че тези рядко виждани произведения са направени просто, когато е имало време, често извън поредица от месеци или година, от както биха могли да се използват и всъщност през добре сбито време – най – вече на куп – в средата на 80десете.
Мейдън издават "двоен А страна" сингъл от Live after death, включващ Run to the hills и Phantom of the opera, следователно, много хълмове и мотив на орган.
"Да" подсмихва се Дерек"Трябваше да има по малко и от двете.За това защо да не сложим Еди на върха на хълм заедно с орган? И реших да направя органа да изглежда малко като Еди, и да направя тръбите малко по – тръбни. Но отделих много време да рисувам задният план, така че трябавше да се хвърля да рисувам Еди(смее се).Можете да разберете, когато се е налагало да бързам над рисунката.Изглежда малко на пластини, няма много консистенция. Но просто се вглъбих над рисуването на планината и всичко това и изведнъж изневизневиделица, мисля, че смъкнаха крайният срок до няколко дни и това ме накара да се започна на набързо с фигурата.За това фонът е хубав, а фигурата изглежда малко противна."
Добавя Дерек с респект към дълбочината на картината
"Отново като обложката на албума Live after death, това беше вдъхновено от Джон Мартин.Харесвам илюстрациите му.Направил е много илюстрации на библейска тема и те винаги имат огромни переспективи.Ако видите принтираното получавате само 70% от картината.Виждал съм оригиналните скици, те вървят назад и назад.Когато видиш всичките тези планини на оригиналите и после се появяват още планини и след това има много градове и то просто продължава да върви на вътре."
Този материал е взет от книгата на Derek Riggs Run For Cover
Превод: Heaven Maiden